Handelsvillkor
HANDELSVILLKOR HOS SPEGELSHOPPEN.SE
Allmän information
Lumen Group ApS
Islandsvej 24
8700 Horsens
Danmark
Telefon: 004553335000
E-post: info@spegelshoppen.se
CVR nr.: 38242636
Aktiebolaget etablerades 2016
Betalning
Lumen Group ApS erbjuder betalning med kort. Kunddata kan delas med Klarna för att anpassa betalningslösningen.
Lumen Group ApS tar emot betalning med VISA och Mastercard.
Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas. Om du har lagt en förbeställning med leverans mer än 7 dagar fram i tiden kan vi bli tvungna att ta ut beloppet som en förskottsbetalning. Eftersom vi riskerar att betalningstillståndet löper ut, kan vi inte dra betalningen och därför inte skicka din beställning
Alla belopp på www.spegelshoppen.se är i SEK och inkluderar moms.
Alla betalningar sker via säkra SSL-anslutningar.
Leverans
Lumen Group ApS strävar efter att skicka beställningar inom 24 timmar på vardagar. Fraktkostnad endast 199,-. Leverans sker alla veckans vardagar. Din vara kommer att levereras 2-5 arbetsdagar efter beställningen. Om leveranstiden oväntat skulle bli längre, kommer vi att hålla dig uppdaterad.
Leveranser sker med olika fraktföretag beroende på produkttyp.
Vid hemleverans levereras varorna med speditör och alltid till trottoarkanten. Leveransen inkluderar inte inbärning. Emballaget tas inte med tillbaka av speditören.
Om du inte är hemma vid leveransen kan du lämna en skriftlig fullmakt så att varan kan lämnas av. Alternativt kan du själv komma överens med fraktföretaget om leveransen.
Om beställda varor som finns i lager beställs tillsammans med varor på förbeställning, skickas ordern samlat när alla varor finns i lager. Om lagervaror önskas skickas tidigare, ska detta anges vid beställningen. Vi kan också kontaktas efteråt för att ordna detta – OBS vi drar hela beloppet vid delleveranser.
Observera att om försändelsen inte hämtas i tid och därför skickas tillbaka till Spegelshoppen, måste kunden betala en fraktkostnad på 1.700 SEK.
Transportskador
Vid mottagandet av din försändelse uppmanas du att noggrant inspektera varorna. Om det finns synliga skador på försändelsen ber vi dig omedelbart ta bilder och/eller videodokumentation och skicka dem till info@spegelshoppen.se
Kom ihåg att öppna alla varor och kontrollera dem för transportskador inom 48 timmar efter mottagandet. Om du upptäcker transportskador ska du omedelbart meddela oss på info@spegelshoppen.se
Reklamation av transportskador måste göras inom 7 dagar från mottagandet, annars förlorar du rätten att reklamera dolda transportskador. Transportskador måste alltid kunna bevisas med bilder och/eller video som ska bifogas din anmälan till oss via e-post: info@spegelshoppen.se
Reklamationsrätt
Det ges 3 års reklamationsrätt i enlighet med köplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller tillverkning. Du kan få varan reparerad, utbytt eller prisavdrag beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten/tjänsten.
Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter att du upptäckt felet. Lumen Group ApS täcker returfraktkostnader i rimlig omfattning.
Vi tar inte emot försändelser som skickas mot postförskott eller till paketutlämningsställen.
Återbetalning
Om en återbetalning ska ske, kommer pengarna endast att återbetalas till den ursprungliga betalningsmetoden som användes vid köpet.
Ångerrätt
På spegelshoppen.se erbjuder vi hela 100 dagars returrätt på varor köpta i vår webbutik. Perioden räknas från den dag:
– Du mottar beställningen
– Du får den sista varan i fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera olika varor beställda i en order men levererade separat eller i flera omgångar
– Du får den sista delen eller sista delen i fysisk besittning när det gäller avtal om leverans av varor som består av flera partier/delar
– Du får den första varan i fysisk besittning när det gäller regelbunden leverans av varor under en viss period
Returkostnader ska du själv stå för. Du kan fritt välja fraktföretag eller låta oss hantera returtransporten för en kostnad på 1.700 SEK, vilket kommer att dras från återbetalningsbeloppet.
Ångerrätten måste meddelas oss senast 100 dagar efter köpet och från ångerrätten ska du senast 14 dagar efter returnera försändelsen. Meddelandet ska ges via e-post till info@spejlshoppen.dk. I meddelandet ska du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Vill du skicka tillbaka varan till oss, ska du bifoga en lapp med namn, adress, telefonnummer, e-post och en kopia av ditt köp i form av faktura. Varan ska skickas till:
Lumen Group ApS
Att: RETUR
Islandsvej 24
8700 Horsens
Danmark
Du kan inte ångra genom att bara vägra ta emot varan utan att samtidigt ge tydligt meddelande om detta. Genom att göra detta kommer en returavgift på 1.700 SEK att tillkomma.
Varor undantagna från ångerrätten
Följande varutyper ingår inte i ångerrätten:
– Varor som tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller har getts en tydlig personlig prägel
– Förseglade varor som av hälso- eller hygienskäl inte är lämpliga att returneras och där förseglingen brutits efter leverans
– Varor som på grund av sin natur blir oskiljaktigt blandade med andra vid leverans
– Varor där plomberingen brutits
– Speglar där sladden har demonterats eller klippts tas inte i retur
– Begagnade speglar eller tillbehör tas inte i retur.
Speglar med specialmått
Speglar beställda med specialmått är tillverkade speciellt. Dessa speglar kan inte returneras och vid beställningstillfället är beställningen bindande och ångerrätten upphör. Det är därför viktigt att understryka att beställning av speglar tillverkade utifrån mått, önskemål och/eller funktioner INTE kan returneras eller annulleras.
Retur
Du måste skicka tillbaka din order utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har använt din ångerrätt. Du ansvarar för de direkta kostnaderna i samband med returen. Du kan fritt välja fraktföretag eller låta oss hantera returtransporten för en kostnad på 1.700 SEK, som dras från återbetalningsbeloppet.
När du returnerar är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet. Hanteringen går snabbare om du även fyller i och bifogar vårt Ångerformulär. Du bär risken för varan från tidpunkten för varans leverans tills vi har mottagit den i retur. Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.
Varans skick vid retur
Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varan som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Du kan med andra ord prova varan, som om du provade den i en fysisk butik. Därför är det viktigt att eventuell skyddsfolie på spegeln inte tas bort. Om varan har använts utöver vad som beskrivs ovan, anses den vara begagnad. Detta innebär att du vid ångerrätt endast får tillbaka en del av eller inget av köpesumman beroende på varans kommersiella värde vid mottagandet av returen. För att få tillbaka hela köpesumman måste du prova varan utan att egentligen använda den. Om eventuell skyddsfolie på spegeln är borttagen, skadad eller förstörd, fastställs värdeminskningen till 10 % av köpesumman. Denna reduktion kan tillkomma utöver eventuella andra reduktioner. Det är av stor vikt att spegeln returneras i sin originalförpackning och att all skyddsutrustning inkluderas, eftersom spegeln kräver tillräckligt skydd under transporten. Om förpackningen eller skyddsmaterialen i lådan är skadade eller saknas kan det normalt leda till en värdeminskning av varan och öka risken för skador under returtransporten. Denna reduktion kan tillkomma utöver eventuella andra reduktioner.
Återbetalning
Ångrar du ditt köp, får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss. Vid en värdeminskning som du ansvarar för dras denna från köpesumman. Vid användning av ångerrätten återbetalas alla betalningar vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader till följd av att du valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleverans vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi fått meddelande om ditt beslut att använda ångerrätten. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit varan i retur, om du inte dessförinnan har gett oss bevis för att du har returnerat den.
Klagomöjligheter
Ett klagomål om en vara eller tjänst kan lämnas till EU-kommissionens onlineplattform för klagomål. Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ Om du lämnar in ett klagomål här ska du ange vår e-postadress: info@spegelshoppen.se
Frakt bara 199,-
+45 5333 5000
info@spegelshoppen.se
Vi använder SSL och 3D secure