Handelsvillkor

VILLKOR PÅ SPEJLSHOPPEN.DK
Allmän information
Danshop ApS
Islandsvej 24
8700 Horsens
Danmark

CVR-nr: 38242636
Telefon: 53335000
E-post: info@spejlshoppen.dk


BETALNING
Danshop accepterar betalning med VISA och Mastercard, samt MobilePay. Betalningen kommer först att debiteras från ditt konto när varan skickas.
Alla belopp är i DKK. danska kronor och inkl. MOMS.

LEVERANS
Danshop ApS strävar efter att skicka beställningar inom 24 timmar efter beställning på vardagar.
Vi skickar fraktfritt till hela Danmark. Varor levereras till närmaste GLS paketbutik, om inte annat avtalats.
Vi levererar inte utomlands (gäller även Färöarna och Grönland).

OBS: Om det inte finns plats vid utlämningsstället kommer ditt paket att flyttas till närmaste utlämningsställe, vilket du meddelas om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst på 53 33 5000
Varor levereras alla vardagar. Din vara kommer att levereras 1-2 arbetsdagar efter beställning.
Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att framgå specifikt innan köpet av dessa varor.


Klagorätt
Det finns 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. Danshop ApS kommer att täcka returkostnader i rimlig omfattning.
Läs mer om din rätt att klaga på den danska konkurrens- och konsumentstyrelsens hemsida.

För returer, reklamationer och utnyttjande av ångerrätten ska varan skickas till:
Danshop ApS
Islandsvej 24
8700 Horsens
Försändelser accepteras ej pr postförskott.


Återbetalning
Om det är en återbetalning, vänligen inkludera bankuppgifter i form av registreringsnr. och kontonummer så att det avtalade beloppet kan överföras. Uppgifterna kan lämnas ut utan risk per e-post eller annan elektronisk form, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vår fullgörande av återbetalningen.
Ångerrätt
Det finns 100 dagars ångerrätt på varor köpta i vår webshop.
Perioden räknas från den dagen;
– Där du tar emot beställningen.
– Tar fysiskt den sista produkten i besittning, vid överenskommelse om flera olika produkter, beställd i en beställning, men levererad individuellt eller i flera partier.
– Får sista partiet eller sista delen i fysisk besittning, när det gäller avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
– Den första varan i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en angiven period.
Returkostnader är ditt eget ansvar.

Avbeställning ska anmälas till oss senast 100 dagar efter köpet och från avbeställningen ska du returnera försändelsen senast 100 dagar efter. Beskedet ska ske senast maila på info@spejlshoppen.dk. I meddelandet ska du göra klart att du vill använda din ångerrätt. Om du önskar returnera varan till oss ska du bifoga en lapp med namn, adress, telefonnummer, e-post och en kopia av ditt köp i form av en faktura. Varan måste skickas till:

Danshop ApS
Att: RETURN
Islandsvej 24
8700 Horsens


Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra ta emot varan utan att samtidigt ge ett tydligt besked om detta.
Varor undantagna från ångerrätten
Följande produkttyper ingår inte i ångerrätten:
– Varor som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig touch.

– Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
- Varor som på grund av sin natur är oupplösligt blandade med andra vid leverans.
– Gods där förseglingen är bruten.
– Utförda icke-finansiella tjänster, om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens i förväg uttryckliga samtycke och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten har utförts fullt ut.
– Leverans av digitalt innehåll, som inte levereras på fysiskt medium, om utförandet har påbörjats med konsumentens i förväg uttryckliga samtycke och erkännande därav, att denne därigenom förlorar sin ångerrätt.
– Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, dock exklusive prenumerationsavtal för sådana publikationer.
– Avtal som ingåtts på offentlig auktion.
– Varor som försämras eller blir snabbt föråldrade.
– Begagnade speglar eller tillbehör kan inte returneras. Detta gäller även om kablar eller liknande. är klippt/demonterad på spegeln.

Speglar på specialmått
Speglar beställda till specialmått tillverkas speciellt.
Dessa speglar kan inte returneras, och när beställningen görs är detta bindande och returrätten förfaller.
Det är därför viktigt att betona att beställningar av speglar gjorda specifikt baserade på mått eller funktioner INTE KAN returneras.


Lämna tillbaka
Du måste skicka tillbaka din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med returen. När du returnerar ansvarar du för att varan är ordentligt inslagen. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet. Frakten går snabbare om du även fyller i och bifogar vårt avbokningsformulär.
Du står för risken för varan från det att varan levererats tills vi har fått tillbaka den.
Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.
Varans skick vid retur
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten som om du provade den i en fysisk butik.
Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela köpesumman måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.
Återbetalning
Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss.
Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen.
Vid utövande av ångerrätten kommer alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader som följer av ditt val av en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), att återbetalas utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi har fått besked om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.
Överklagande alternativ
Ett klagomål på en produkt eller tjänst kan lämnas till Centrum för reklamationslösning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klaga till Center for Complaint Resolution via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus.
Länk: Klagomålsportal för Nævnenes Hus
Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens onlineklagomålsplattform.
Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: info@spejlshoppen.dk

Moduler med billeder og overskrifter
Fri levering på 1 - 2 hverdage hos Spejlshoppen.dk
Levering 1 - 2 hverdage

Fragt kun 99,-

Ring til Spejlshoppen.dk på +45 5333 5000
Telefon support

+45 5333 5000

Kontakt Spejlshoppen.dk info@spejlshoppen.dk
Send en e-mail

info@spejlshoppen.dk

Sikker online betaling på Spejlshoppen.dk
Sikker online betaling

Vi benytter SSL og 3D Secure